Mindfulness

Met aandacht schakelen van doen naar zijn. Van stress naar ontspanning. Door diverse aandacht beoefeningen zoals meditatie, bodyscan en mindful bewegen beoefenen we de zogenaamde ‘aandachtspier’:  mindfulness. Een moment van rust en tijd voor jezelf en om kleine beetjes hiervan ook steeds weer te kunnen meenemen in je dagelijks (drukke) leven.

Voor uitgebreide informatie en tarieven, kunt u hieronder verder lezen.

 

Mindfulness

Mindfulness houdt in: op een milde wijze, zonder oordelen, aanwezig te zijn in het moment. Mindfulness is een vaardigheid die je helpt om wat meer stil te staan en te ontspannen. Rust te ervaren te midden van de onrust. Op vele manieren wordt mindfulness inmiddels toegepast en aangeboden, waarvan een bekende en wetenschappelijk onderbouwde vorm de 8-weekse mindfulness training is (ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn).

In onze wekelijkse mindfulness lessen van 60 minuten krijg je diverse oefeningen aangereikt mede afkomstig uit de officiële 8-weekse training.

Wat voor prettige en veel voorkomende uitkomsten kan het je concreet opleveren? Aangetoond is dat het beoefenen van mindfulness een positieve invloed heeft op vaardigheden als:

 

  • Het vermogen om situaties vanuit een ander perspectief te zien
  • Het gevoel van verbondenheid met het eigen lichaam
  • Meer in staat zijn om te ontspannen en genieten
  • Meer helderheid van geest en meer focus hebben
  • Bewuster keuzes maken en minder door het leven racen

Herken je dit? Dat je doucht, je tanden poetst of aan het koken bent, maar dat je aandacht heel ergens anders is? Bijvoorbeeld bij wat er straks nog moet gebeuren (de bekende ‘to do- lijstjes’) of bij een eerdere gebeurtenis die je nog steeds bezighoudt? En zo kan een groot deel van je dag of misschien wel van je leven eruitzien: NIET daar zijn waar je bent. Wanneer je meer aanwezig bent in het moment, biedt dit een gevoel van stevigheid en alertheid. Een basis van waaruit je ook gedachtes en gevoelens die langskomen van een zekere afstand kan opmerken. Hierdoor hoeven deze je niet (vaak onbewust) zodanig in beslag te nemen dat je er helemaal in meegezogen wordt (met mogelijke stress of onzekerheden, somberte tot gevolg). Maar leer je er beter mee om te gaan

You can’t stop the waves, but you can learn to surf

~ Jon Kabat-Zinn

Reserveer vandaag nog voor een proefles